Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náboženské vzdělávání v digitální éře
POUROVÁ, Lucie
Práce se zabývá složitostí orientace v globálním informačním prostoru. Upozorňuje na problém věrohodnosti zdrojů na internetu. Katecheze pro děti a dospělé je úzce spojena s pedagogikou. Rychlý vývoj ICT vede k nutnosti celoživotního vzdělávání a získávání digitálních kompetencí u učitelů i žáků. Internet nabízí materiály pro školní výuku náboženství. Výzkumná část práce se zabývá praktickým použitím těchto materiálů prostřednictvím ICT. Učitelé náboženství jsou dostatečně digitálně kompetentní. Používají digitální technologie jako zpestření výuky probíraného tématu.
Amerikanizace židovských dětí v New Yorku, 1881-1914
Hlaváčková, Anna ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Bakalářská práce "Amerikanizace židovských dětí v 1914" se zabývá problematikou začleňování dětí nově příchozích židovských imigrantů do americké společnosti. Věnuje se třetí vlně židovské migrace do USA, jejím specifikům a problémům, se kterými se imigranti museli potýkat. Soustřeďuje se na hlavní nástroje amerikanizace, kterými byly veřejné školy a nevládní židovské organizace. Zároveň analyzuje roli, kterou v tomto procesu hrálo náboženské vzdělávání dětí. Cílem práce je tyto amerikanizační nástroje analyzovat a ukázat, jak židovské děti přijímaly americké hodnoty. Práce zároveň aplikuje teorii Marcuse Hansena o asimilaci prvních tří generací imigrantů zvané Hansenův efekt (zákon). Pro účely analýzy byly využity dobové člán židovskou migrací do USA. Na základě provedeného průzkumu bylo možné ukázat, jakou roli v amerikanizace hrály jednotlivé instituce. Také bylo možné přispět k Hansenův efekt popírá jako příliš zjednodušující. Výsledky této práce ukazují, že druhá generace židovských imigrantů se úspěšně amerikanizovala, zachovala si však
Program "Kdo jsem" jako pomůcka pro vzdálenější přípravu na manželství
Lejsalová, Ivana ; Zimmermannová, Marie (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Tato práce se věnuje prezentaci a zhodnocení programu nazvaného Kdo jsem, který vycházel v roce 2007 - 2008 v Katechetickém věstníku brněnské diecéze a nabízí jedno až dvouhodinový program pro mladé lidi pubescentního období. Ti si v devíti setkáních upevňují vztah k Bohu, k víře, k sobě samým, ke svým blízkým a k životu vůbec. Program vyhodnocuji především z hlediska jeho možného využití pro vzdálenější přípravu na manželství a to jak v hodinách náboženské výchovy žáků 8. a 9. tříd, tak v prostředí farní katecheze. Rovněž ho porovnávám se Směrnicí ČBK pro přípravu na svátost manželství, zejména s částí, která se věnuje vzdálenější přípravě na manželství.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.